Ludzie sukcesu, wielkie osiągnięcia, pięcie się po szczeblach kariery – we współczesnym świecie stwierdzenia te są normą. Normą, po którą tak naprawdę może sięgnąć każdy z nas. Można konsekwentnie powtarzać, że największą (i najlepszą) inwestycją jest inwestycja w samego siebie. Udowadniają to znane osoby, które poświęcają kilkadziesiąt godzin tygodniowo na doskonalenie swoich umiejętności oraz zdobywanie nowych kwalifikacji. Dla przykładu Bill Gates czyta dziesiątki (jak nie setki) książek rocznie. Warren Buffett zaś poświęca nawet 6 godzin dziennie na zdobywanie nowej wiedzy.
Rozejrzyjmy się wokół siebie. Każdy z nas zna kogoś, kto nie spoczywa na laurach, stale się doskonaląc. Ogromną zaletą nauki jest to, że wcale nie musi ona wymagać ogromnych nakładów pieniężnych. Powszechny dostęp do Internetu, kursów online, bibliotek oraz tanich pomocy naukowych sprawia, że zdobywanie nowych umiejętności to wyłącznie kwestia chęci.
Oto 10 kursów, które pomogą w zwiększeniu kompetencji oraz poszerzeniu Twoich horyzontów. Jesteś gotowy, aby znaleźć klucz do własnego sukcesu?
Internetowe Rewolucje Google
Internetowe Rewolucje to jedna z platform udostępnianych przez Google. Dostępne są tu kursy online z zakresu danych i technologii, marketingu internetowego oraz rozwoju kariery. Łącznie 16 kursów, które składają się z pojedynczych lub nawet kilkudziesięciu modułów. Jeden z nich („Podstawy marketingu internetowego”) umożliwia także zdobycie certyfikatu. Wystarczy zarejestrować się w serwisie i rozpocząć kurs. Po zalogowaniu się do Internetowych Rewolucji na użytkownika czeka indywidualny plan nauki.
Udemy
Jedną z najbardziej rozpoznawalnych platform kursowych jest Udemy. Można tu znaleźć zarówno darmowe, jak i płatne szkolenia. Są one podzielone na kategorie, które ułatwiają odfiltrowanie interesujących nas treści. Znajdują się tu kursy z zakresu m.in. umiejętności obsługi programów biurowych (np. Excel), rozwoju zawodowego (np. Find Your Dream Job) czy też marketingu w mediach społecznościowych (np. Social Media Management).
Marketing in a Digital World
Marketing in a Digital World to kurs, dzięki któremu użytkownik może dowiedzieć się, w jaki sposób narzędzia cyfrowe (Internet, smartfony, drukarki 3D) wpływają na świat marketingu. Szkolenie wyjaśnia również, jaką rolę odgrywają wspomniane powyżej narzędzia w opracowywaniu oraz promowaniu produktów przez konsumentów. Kurs jest udostępniany przez Uniwersytety Illinois.
The Strategy of Content Marketing
The Strategy of Content Marketing to kurs, który pozwala zagłębić się w tajniki dotyczące przygotowania strategii content marketingowej. Szkolenie obejmuje także inne zagadnienia jak np. mierzenie efektywności stworzonej kampanii, tworzenie wysokiej jakości treści oraz kształtowanie wizerunku marki. Kurs został udostępniony przez Uniwersytet w Kalifornii.
Innovating in a Digital World
Innovating in a Digital World to kurs, który wyjaśnia, w jaki sposób niektóre z popularnych firm (np. Facebook, Uber, Amazon) zmieniły oblicze światowej gospodarki. Nowe start-upy wypierają stare modele biznesowe – to zjawisko powszechnie znane. Kurs składa się z 15 koncepcji, które pozwalają zrozumieć wykorzystanie nowych mechanizmów cyfrowych i innowacji we współczesnym biznesie.
Entrepreneurship in Emerging Economies
Entrepreneurship in Emerging Economies to kurs z dziedziny zarządzania oraz biznesu, który został przygotowany przez Harvard Business School. Szkolenie zagłębia tajniki dotyczące umiejętności rozwiązywania konkretnych problemów. Według twórców problemy są nieodłącznym elementem działalności oraz rozwoju firm w każdym sektorze. Kurs ma na celu pobudzenie kreatywności oraz podkreślenie, jak wielkie możliwości ma przedsiębiorczość we współczesnej, szybko rozwijającej się gospodarce.
Financial Markets
Financial Markets to kurs odpowiadający na potrzeby współczesnego świata oraz konieczność rozwoju przedsiębiorczości w społeczeństwie. Szkolenie obejmuje wiedzę z zakresu m.in. zarządzania ryzykiem oraz wspierania przedsiębiorczości. Kurs wprowadza w tajniki dotyczące funkcjonowania branży papierów wartościowych, bankowości oraz ubezpieczeń. Został on opracowany przez specjalistów z Uniwersytetu Yale.
Financing Options for Small Businesses
Financing Options for Small Businesses to szkolenie, które pozwala zdobyć podstawową wiedzę dotyczącą rozwiązań finansowania małych firm. Kurs swym zakresem obejmuje m.in. określenie potrzeb finansowych przedsiębiorstwa, finansowania społecznościowego (crowdfunding), dotacji, pożyczek oraz innych możliwości finansowania małych firm.
How To Write a Business Plan
How To Write a Business Plan to kurs, dzięki któremu użytkownik jest w stanie posiąść wiedzę dotyczącą opracowywania dobrego biznesplanu. Szkolenie wyjaśnia istotę planowania biznesowego, szczegółowo opisuje poszczególne składniki biznesplanu oraz zawiera gotowe przykłady dobrze opracowanych dokumentów.
Entrepreneurial Marketing
Entrepreneurial Marketing to kolejny kurs, który pozwala zagłębić wiedzę dotyczącą marketingu. Opisuje on podstawowe koncepcje marketingu, metody oraz strategie, które mogą okazać się niezwykle pomocne dla początkujących przedsiębiorców. Szkolenie pozwala zrozumieć główne ograniczenia i problemy, które może napotkać na swej drodze młody przedsiębiorca oraz ukazuje sposoby na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej przy uwzględnieniu ograniczonych zasobów marketingowych.
Bez względu na to, czy zdecydujesz się wziąć udział w którymkolwiek z powyższych (lub innych kursów) ważne są dwa aspekty – konsekwencja oraz samodyscyplina. Zdobycie nowych umiejętności, kompetencji i poszerzenie własnych horyzontów jest naprawdę proste. Wystarczy tylko chcieć.